6 juli 2010

Still looking for roof

Vi letar fotfarande hus, har dock hittat 1 perfekt och 1 som inte blivit till salu ännu (dödsbo). Båda ligger i Boalts trakter, my lovely Boalt:) Nu börjar väll snart folk snacka om att jag tvingar Fredrik till att flytta till Boalt, för det hade han aldrig annars velat:P Well, vi båda älskar Boalt!

Läste en bekants blogg igår där hon tackar dem som gjort henne till den hon är idag, trots svin, svek, falskhet så är hon glad för det dem gett henne. Jag kan inte mer än att ge all cred to you, mycket bra skrivet och öppenhjärtat! Om fler hade tänkt så hade bitterhet och tjurerier minskat.
Många människor kommer & går genom livet, just nu är jag bara glad för att jag har tillräckligt med självförtroende och självkänsla för att bestämma vem & vilka jag vill ha i min närhet. Jag vill inte ha någon/några som får mig att må dåligt eller dem som inte alls är på samma varvtal som mig. Vi kan jämföra det som en trädgård, vissa behöver man klippa bort, till vissa behövs även häcksaxen och när man är klar med dem så är det tid att ta gödningsmedlet på dem som förtjänar det!

Man märker oftast direkt när man träffar en person om det klickar eller ej, om det inte gör det så tänker jag inte lägga ner mer tid. Tiden som man ofta lägger ner på ohälsosamma förhållanden, vänner som sviker m.m har jag slutat lägga tid på. Den tid lägger jag nu på dem som verkligen förtjänar det, dem som ger det tillbaka till mig. Jag mår bra och jag lever som jag lär för det mesta.