20 jan. 2010

Jag vet vad det är för fel på mig!!

Jag är verkligen överlycklig över att veta vad det är för fel på mig innan jag ska få mens och att det finns ett namn. PMD & inte PMS. PMS är vanligare. Ska träffa läkare på onsdag nästa vecka och vi skall prata medicinering:) Nu kommer jag må bättre under tiden jag skall ha mens!

För att få diagnosen PMD måste man ha minst fem av nedanstående symtom, och i sådan grad att de är störande för arbete, skola, vanliga aktiviteter eller relationer. Känner man av symtomen utan att de går ut över det dagliga livet så har man inte PMD.

Symtom:
Dysfori (nedstämdhet)
Ångest eller känslomässiga spänningar
Känslomässig labilitet
Irritabilitet
Minskat intresse för vanliga aktiviteter
Koncentrationssvårigheter
Brist på energi
Tydlig förändring av aptiten
Sömnstörning
Kroppsliga symtom som ömmande bröst, uppsvälldhet, etc


Jag har verkligen ALLA dessa, verkligen ALLA! Till Ängelholm på onsdag och sen så är jag fit for fight igen:)

Jag är jääätteglad idag:)