24 nov. 2009

Blek höst


jobbade mellan 9-13. Ska dit igen vid 17 & jobba till kvällen är slut. Blir jobb med Sjöman-tösen:)
När Fredrik läste min blogg igår sa han:" hemskt vad mycket snällt du skriver om mig, du får ju faktiskt skiva lite sanning oxå" så jag bara: "är inte det sanning då?" han: "jo, men ibland är jag ju dum"
Ibland blir jag så kär så jag dör. Han är trög ibland, säger tröga saker för att han inte får som han vill, ibland orkar han inte tänka efter så det blir ett trögt svar istället. Jag spyr på icke-kloka och tröga svar! Då skulle jag oxå kunna slänga honom i väggen och slippa honom för en dag. Men jag ångrar tanken lika snabbt och jag älskar dig faktiskt för den du är. Ibland kan det vara tufft, ibland får man/vi gråta sig till sömns för allting snurrar och man inte får bekräftelse, tillfredställelse, gamla minnen, ett hjärta som inte läkt (tåler inte så mycket heller) eller vad det nu kan vara. Många kanske inte tycker att det får hända men jag ser det som ett "steg" man klarat av i förhållandet och då klarar man oxå av att älska mer & djupare, för det är väll det man vill, att kunna älska hur mycket som helst. Men i många andra fall, för både mig själv och andra, önskar man nog att kärlek inte borde finnas! Tänk så jävla många dumhuvuden som man fällt tårar för.
Mamma sa alltid till mig när jag var liten "spara dina tårar Tusse", det har satt spår i mig för det säger jag alltid när någon gråter, men det talar oxå emot vad jag egentligen vill göra med mina känslor: låta dem löpa! Men det är ju i ett gott syfte man säger det:) Ögonfransarna blir jätte vackra av tårar iaf! Jag älskar min mamma och jag tycker hon är vackrast!