17 nov. 2009

Snart Åsljunga till världens bästa Frida:)


Passat Alfred sen 6-tiden i morse, allt har gått bra förutom hans kladdande med maten. Vi har letat efter björnar och monster hela dagen, gömt oss under täcket med en ficklampa och lyssnat efter stamp. Han var underbar under tiden jag gjorde vid naglarna och Maria trodde inte sina ögon. Är hemma hos mamma nu och ska snart köra & lämna honom. Varje gång jag passar honom säger mamma att hon tycker att jag minsann börjar få en stor mage jag med. Jo go middag!
Hälsade på Herr Svensson när han åt dagens så han oxå fick se Alfred.
Tänker mycket på att jag jobbat 5 helger i rad, även om jag bara jobbade söndagen denna helgen "förstörs" hela på nått sätt ändå. Det kommer bli varenda helg fram tills den 29:e dec, för då sitter jag förhoppningsvis på playan Railay Beach till en början. Egentligen är det Fredrik som mest vill dit eftersom han aldrig varit där. Jag var förtjust i Thailand för 10 år sedan, men nu är kulturen helt förstörd pga av oss turister. För 10 år sedsan fanns där inte en enda tysk, dansk, norsk eller engelsman så långt våra ögon kunde nå, men nu får man ju blunda var man än är för att slippa se dem.
Ikväll blir det nog mys, inte varit ensamma på ett tag. Igår var Kristoffer och William hos hälsade på min kille medans jag jobbade och stannade till klockan började närma sig midnatt. Rätt sliten idag så jag hoppas jag får en välförtjänt kväll.
Har tänkt på en person väldigt mycket idag, en tjej. Jag trodde hon var min vän, jag trodde vi skulle hålla ihop längre än vad vi gjorde, men så för några månader sedan upptäckte jag att hon kunde aldrig placeras in i något "fack", man fick aldrig kläm eller grepp om personen. Hon slingrade sig bara. Vi hade vpra glansdagar och vi hade skitroligt. Det var väll inte mer än så det skulle bli för du är lömsk, jag gillar inte dig läöngre och du vet om det, för jag har sagt det men när man säger till en människa i Ö-a så hälsar man tydlingen inte på varann efter det, löjligt! Jag har iaf lärt mig att hälsa 1 gång för mycket än 1 gång för lite!
That's life! AdjökenAdjö!