18 nov. 2009

Hujedamig;)

Spikmatta, spikmatta, spikmatta...Det har Theresias legat på ett tag nu:)
Fick ett väldigt, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men typ ett väldigt "starkt" sms från en person som erkände sina fel, hon förstod att hennes beteende inte höll i längden. Jag är enormt stolt över dig att du vågade höra av dig till mig & be om ursäkt. Att våga blotta sina innersta och allra djupaste känslor & tankar är inge lätt. Man måste få lufta sina känslor, känna, säga, gråta och erkänna (spec. till sig själv) innan man kan klättra ett steg till på stegen. Därför var jag tvungen att säga till när jag inte tyckte det var okej längre, visst det tog ett tag men det viktigaste är att om man gjort fel, så får man göra lika mycket rätt för sig, och det tyckte jag att du visade en bra början på!:) Tack!
Det har tagit mig många år att acceptera den jag verkligen är, för att inte nämna att vara stolt över mig själv. Jag har aldrig haft dåligt självförtroende, då menar jag aldrig. Inte för att jag tycker/tyckt att jag själv är snygg, utan jag har aldrig tyckt att jag är ful bara, jag har inte ens tyckt att jag är medelmåttig. Jag har tvingat mig själv att se en positiv sak i varje händelse och det har fått mig att bli den jag är idag! Tack till min lärarinna Pernilla Stolt för det:)
Nu har hon skrivit kärleksbrev och köpt flowers till min prins, för jag älskar dig. En hel underbar natt (förutom mensvärk, så klart!), vaknat varje gång vi vänt sida, flyttat efter och inte släppt varann en enda sekund. Jag kan inte beskriva eller jämföra detta med någon annan eller något annat förhållande, visst det är klart man inte kan men detta är i hästvägar bättre än vad jag någonsin trodde. Nu ska inte folk bli varkens avundsjuka, eller tro att vi har ett sagoförhållande (som jag lätt kan bli om jag hör nått så bra saker om andra;)). För dem dära sagoförhållandena är just i sagor. Vi kan bråka, vi kan skrika & gå ifrån varann som vilka andra par, men det löser sig alltid och det som verkligen gör att jag stannar är att du i stort sett aldrig behöver säga till mig för att jag ska förstå, skärpa mig, eller sluta provocera/gå över gränsen (som jag är ganska känd för) utan små mjuka nätta ord är det enda du behöver ge mig. INGEN annan mer än Anita kan detta, INGEN! Detta betyder något för mig. Han kommer vilken minut som helst så vi får väll se hans reaktion:)
So long!